
45. jakso - Hirviteatteri – maailman seuratuin salibandyseurabrändi
52 min·yli 6 kk sitten
Nostalgiapalat palaa eetteriin pienen tauon jälkeen ja polkaistaan Nostalgiapalojen viides tuotantokausi käyntiin jaksolla numero 45. Tässä jaksossa pureudumme Hirviteatterin hirvirytkeeseen. Jyväskylän Happee on tutkitusti tunnetuin suomalainen salibandyjoukkueen brändi. Tuo ei ole tuurilla ansaittua, vaan sen eteen tehtiin enemmän ja vähemmän suunnitellusti työtä erityisesti 2010-luvun alkupuoliskolla. Noita aikoja ovat muistelemassa punaisissa housuissaan Hirvirytkeen tirehtööreinä vuosina 2011-2015 toimineet Lasse Riitesuo ja Jani Orava. Herrat paljastavat millä markkinointijipoilla herrat nostivat Hirviteatterin ihan uudelle tasolle. Tirehtöörit paljastavat avoimesti toimintansa logiikan ja markkinointijipot. Ja intoutuvat tirehtöörit antamaan myös rahan arvoisia vinkkejä, kuinka seurat voisivat kasvattaa kaupallista arvoaan ja seurabrändiään. Lopussa intoudutaan vielä ruotimaan salibandyn kaupallista potentiaalia tulevaisuudessa ja lajitoimijoiden itsetuntoa. Studioisäntänä tuttuun tapaan museoukko Jari Kinnunen.
00:00:00 – 00:23:40 Maailman seuratuin salibandyseura
Makuuhuoneen kautta yhteen
Jypinkylä
Huijaammalla seuran taustoille
Kilpaillaan Jypiä vastaan
Sosiaalisen median markkinointipakettien myynti
Falunin ohi somessa
”Aletaan maailman seuratuimmaksi”
Fake it till you make it
Maailman paras kotiyleisö
Yleisön osallistaminen
Seppo puliukkona
00:23:41 – 00:51:37 Vinkkejä seuran brändiarvon kasvattamiseksi
Missä onnistuttiin?
”Loppuunmyyty”
Lajikuplan ulkopuolisen markkinoinnin merkitys
Rentoutta ja uskallusta
Kansainvälinen kulma ja potentiaali
Ulkomaalaistaustaiset mukaan toimintaan
Rohkeus - ole isompi kuin olet
Uusi Hirviareena 2.0
Mestaruusjuhlat 2014